گولووین

(گولووین) (1 مارس 1863 – 17 آوریل 1930) (سن: 67) (ملیت: روسي) (سبك: ــــ)

 

الکساندر یاکولوویچ گولووین (Aleksandr Golovin ) (زاده 1 مارس 1863 – درگذشت 17 آوریل 1930) یک طراح صحنه و طراح روسی بود. او تولیداتی را برای سرگئی دیاگیلف، کنستانتین استانیسلاوسکی و وسوولود مایرهولد طراحی کرد.
گولوین که در مسکو به دنیا آمد، ابتدا معماری خواند و بعداً به نقاشی روی آورد. او همچنین در Académie Colarossi شرکت کرد. به دلیل مشکلات مالی پس از فارغ التحصیلی به عنوان نقاش داخلی و دکوراتور مشغول به کار شد. او همچنین در زمینه های مختلف هنری مانند طراحی مبلمان تلاش خود را کرد. در سال 1900 او به همراه دوستش K. A. Korovin در طراحی پاویون امپراتوری روسیه در نمایشگاه جهانی پاریس شرکت کرد.[نیازمند منبع] او در آکادمی ویتی در پاریس تحصیل کرد. در سال 1901 از مسکو به منطقه سن پترزبورگ نقل مکان کرد. در اینجا بود که او به عنوان یک طراح صحنه، با ترکیب نمادگرایی و مدرنیسم در تولیدات اپرا و نمایشی برای دیاگیلف، میرهولد و دیگران، وارد عرصه شد. پس از انقلاب 1917، گولوین کمتر و کمتر در تئاتر کار می کرد و به همین دلیل به نقاشی و تصویرسازی گرافیکی پرداخت.
گولووین طراحی صحنه را برای تولید اصلی باله پرنده آتشین اثر استراوینسکی در سال 1910 ارائه کرد.
گولووین طراحی منظره ای را برای یک اثر مهم از ازدواج فیگارو اثر پیر بومارشا در تئاتر هنر مسکو ارائه کرد. کنستانتین استانیسلاوسکی، بازیگر برجسته تئاتر روسی، نمایشنامه را در تولید سریع و روان کارگردانی کرد که در 28 آوریل 1927 افتتاح شد، که از اواخر سال 1925 تمرین شده بود. استانیسلاوسکی اکشن نمایشنامه را به فرانسه قبل از انقلاب تغییر داد و ساختار پنج پرده ای آن را به یازده صحنه کاهش داد. گولووین از یک چرخش برای تسریع تغییرات صحنه استفاده کرد. این یک موفقیت بزرگ بود و ده بار در شب افتتاحیه به دست آورد.
گولووین به عنوان هنرمند مردمی RSFSR منصوب شد. او در 17 آوریل 1930 در دتسکویه سلو در سن 67 سالگي درگذشت.
منبع: ويكي پديا
برگردان و ويرايش متن: سروش بي دل

گولووین 1
اثري از گولووین، نقاش روسي

لطفا براي دريافت مشاوره رايگان و ثبت سفارش، فرم زير را تكميل نماييد تا در اولين فرصت با شما تماس بگيرم.

error: Content is protected !!