cropped e1603019977616
اسپنسر

(اسپنسر) ‏(۳۰ ژوئن ۱۸۹۱ – ۱۴ دسامبر ۱۹۵۹) (سن: 68) (ملیت: انگليسي) (سبك: رمانتيتيسم)

 

سِر استنلی اسپنسر (Sir Stanley Spencer) ‏(زاده ۳۰ ژوئن ۱۸۹۱ – درگذشت ۱۴ دسامبر ۱۹۵۹) نقاش اهل انگلستان است.
استنلی اسپنسر در سال ۱۸۹۱ در کوکم در برکشایر انگستان به دنیا آمد. در سال‌های بین ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۲ در مدرسهٔ اسلید به تحصیل پرداخت. در ۱۹۱۲ در دومین نمایشگاه پست‌امپرسیونیستی گالری‌های گرافتن در لندن شرکت جست. در سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۸ در ارتش خدمت کرد. در این دوره بیشتر خارج از لندن، در جنوب انگلستان به سر می‌برد. در ۱۹۲۷ نخستین نمایشگاه انفرادی خودر را در گالری گوویل در لندن برگزار کرد. در سال ۱۹۳۵ ب عضویت آکادمی سلطنتی درآمد. در سال ۱۹۳۸ نمایشگاه انفرادی خودر را در پاویون انگلستان در بی‌ینال ونیز برگزار کرد. در ۱۹۴۰-۱۹۴۱ صحنه‌نگار رسمی جنگ شد.
در سال مرگش به دریافت عنوان سِر (Sir) از ملکهٔ انگلستان نائل شد. اسپنسر به سبب قدرت تخیل و انتخاب موضوع‌های بکر، یکی از شخصیت‌های بدیع در هنر قرن بیستم انگستان به‌شمار می‌آید.
Sir Stanley Spencer CBE RA (30 ژوئن 1891 – 14 دسامبر 1959) نقاش انگلیسی بود. مدت کوتاهی پس از ترک مدرسه هنر اسلید، اسپنسر به خاطر نقاشی‌هایش که صحنه‌های کتاب مقدس را به تصویر می‌کشد که گویی در کوکام، دهکده کوچکی در کنار رودخانه تیمز، جایی که در آن متولد شد و بیشتر عمرش را گذراند، به خوبی شناخته شد. اسپنسر از کوکام به عنوان “دهکده ای در بهشت” یاد می کند و در صحنه های کتاب مقدس او، هم روستایی ها به عنوان همتایان انجیلی خود نشان داده می شوند. اسپنسر در سازمان‌دهی ترکیب‌های چند پیکره مانند نقاشی‌های بزرگش برای کلیسای یادبود سندهام و کشتی‌سازی در سری کلاید مهارت داشت، اولی یادبود جنگ جهانی اول بود در حالی که دومی کمیسیونی برای کمیته مشورتی هنرمندان جنگ بود. جنگ جهانی دوم.
با پیشرفت شغلی، اسپنسر اغلب مناظری را برای نیازهای تجاری تولید می‌کرد و شدت سال‌های رویایی اولیه او تا حدودی کاهش می‌یابد در حالی که عناصر غیرعادی بیشتر به چشم می‌خورد. اگرچه ترکیب بندی های او بیشتر به حالت کلاستروفوبیک درآمد و استفاده از رنگ کمتر زنده شد، اما در نقاشی هایش به جزئیات توجه داشت که شبیه نقاشی های پیش رافائل بود. آثار اسپنسر اغلب بیانگر ایمان مسیحی پرشور و غیر متعارف اوست. این امر به‌ویژه در صحنه‌هایی که او در کوکام مستقر می‌کند مشهود است و نشان دهنده دلسوزی است که او نسبت به ساکنانش احساس می‌کرد و همچنین وسواس‌های عاشقانه و جنسی او را نشان می‌دهد. آثار اسپنسر در ابتدا شوک و جنجال زیادی برانگیخت. امروزه، آنها هنوز سبکی و تجربی به نظر می رسند، در حالی که آثار برهنه ای که رابطه بیهوده او با همسر دومش، پاتریشیا پریس را به تصویر می کشند، مانند برهنه پاهای گوسفندی، برخی از آثار بسیار بعدی لوسیان فروید را پیش بینی می کنند. کارهای اولیه اسپنسر به عنوان ترکیبی از پست امپرسیونیسم فرانسوی در نظر گرفته می‌شود که به عنوان مثال پل گوگن، به‌علاوه نقاشی‌های ایتالیایی اولیه که توسط جوتو مشخص شده است، نمونه‌ای از آن در نظر گرفته می‌شود. در زندگی بعدی اسپنسر یک هنرمند مستقل باقی ماند و به هیچ یک از جنبش های هنری آن دوره نپیوست، اگرچه سه اثر را در دومین نمایشگاه پست امپرسیونیست در سال 1912 به نمایش گذاشت.
استنلی اسپنسر در کوکام، برکشایر، هشتمین فرزند بازمانده ویلیام و آنا کارولین اسپنسر (نام خواهر اسلک) به دنیا آمد. پدرش که معمولاً به نام پار شناخته می شود، معلم موسیقی و نوازنده ارگ کلیسا بود. برادر کوچکتر استنلی، گیلبرت اسپنسر (1892-1979)، نیز به هنرمندی برجسته تبدیل شد که عمدتاً به خاطر نقاشی‌های منظره‌اش شهرت داشت. خانه خانوادگی، “فرنلی”، در خیابان کوکام، توسط جولیوس اسپنسر، پدربزرگ اسپنسر ساخته شده بود. استنلی اسپنسر در خانه توسط خواهرانش آنی و فلورانس تحصیل کرد، زیرا والدینش نسبت به مدرسه شورای محلی رزرو داشتند اما نمی توانستند هزینه تحصیل خصوصی را برای او بپردازند. با این حال، گیلبرت و استنلی از یک هنرمند محلی، دوروتی بیلی، درس طراحی گرفتند. سرانجام، گیلبرت به مدرسه‌ای در میدنهد فرستاده شد، اما خانواده احساس نمی‌کردند که این برای استنلی که در حال تبدیل شدن به یک نوجوان منزوی بود که به پیاده‌روی‌های طولانی و در عین حال اشتیاق به نقاشی داشت، سودمند باشد. پار اسپنسر برای مشاوره با مالکان محلی، لرد و لیدی بوستون، تماس گرفت و لیدی بوستون موافقت کرد که استنلی می تواند هر هفته زمانی را برای نقاشی با او بگذراند. در سال 1907 لیدی بوستون ترتیبی داد که استنلی در موسسه فنی Maidenhead شرکت کند، جایی که پدرش اصرار داشت که او نباید در هیچ امتحانی شرکت کند. او در سال ۱۹۵۹ در کلیودن در سن 68 سالگي از دنیا رفت.
منبع: ويكي پديا
برگردان و ويرايش متن: سر وش بي دل

اسپنسر 1
اثري از اسپنسر، نقاش آمريكايي

براي درخواست سفارش نقاشي از روي اين اثر، ” این جا “ کلیک کنید

لطفا براي دريافت مشاوره رايگان و ثبت سفارش، فرم زير را تكميل نماييد تا در اولين فرصت با شما تماس بگيرم.

error: Content is protected !!