فوگل

(فوگل) (۱۴ اوت ۱۸۶۳ – ۲۶ فوریه ۱۹۳۹) (سن: 76) (ملیت: آلماني) (سبك: رئاليسم)

گبهارد فوگل (Gebhard Fugel) (زاده ۱۴ اوت ۱۸۶۳ – درگذشت ۲۶ فوریه ۱۹۳۹) نقاش آلمانی متخصص در موضوعات مسیحی بود. او بیشتر به خاطر کارش به عنوان هنرمند برجسته پانورامای صلیب در آلتوتینگ شناخته می شود.
زندگی و کار:
فوگل در Oberklöcken در نزدیکی Ravensburg متولد شد، و در Upper Swabia بزرگ شد. در راونسبورگ، او شاگرد تئودور شنل و بورکهارد ادینگر بود. از 1879 تا 1885، او در Kunstschule در اشتوتگارت با الکساندر فون لیزن مایر و کلودیوس شرودولف جوان، در میان دیگران، تحصیل کرد. زمانی که هنوز دانشجو بود، شروع به تمرکز بر نقوش مسیحی الهام گرفته از آثار جنبش ناصری کرد. در سال 1885، نقاشی او مسیح در حال شفای بیماران در نمایشگاهی در Kunstverein München مورد توجه قرار گرفت. این به او امکان داد تا نمایشگاه های گسترده تری داشته باشد.
در سال 1890، او برای همیشه به مونیخ نقل مکان کرد و در تأسیس انجمن آلمانی هنر مسیحی (DGCK) شرکت کرد. او به زودی بر روی مجسمه های محراب و نقاشی های دیواری کلیسا با فرمت بزرگ تمرکز کرد. او در سال 1895 منظره ای از مصلوب شدن مسیح برای Kevelaer، یک مقصد زیارتی در راین پایین، ایجاد کرد. او در سال 1901 پانورامای بیت لحم را خلق کرد که در زوریخ، سوئیس ارائه شد. هر دو اثر گم شده است. در سال 1902/03، او هنرمند برجسته تیمی بود که پانورامای صلیب را ایجاد کرد، یک نقاشی دیواری به مساحت 1140 متر مربع (12270 فوت مربع) از مصائب عیسی برای یک ساختمان نمایشگاهی ویژه ساخته شده در آلتوتینگ. این یکی از آخرین پانورامای بازمانده است و برای به تصویر کشیدن یک موضوع مذهبی، به جای صحنه های تاریخی مرسوم، معمولاً جنگ، غیرمعمول است. فوگل و معمار این پروژه را تامین مالی کردند. پانوراما یک بنای تاریخی ثبت شده در بایرن و یونسکو است.
در سال 1905 به عنوان استاد سلطنتی منصوب شد. او 136 عکس Schulwandbilder [de] با مضمون مذهبی خلق کرد که با فرمت بزرگ در کلاس های درس برای اهداف آموزشی نمایش داده می شد. بسیاری از آنها نیز به عنوان تصویر برای متون مدرسه و کتاب های مختلف دیگر مورد استفاده قرار گرفتند.
خیابان هایی به نام او در راونسبورگ، وینگارتن، فردریشهافن، آلتوتینگ و مونیخ نامگذاری شده است. Gebhard-Fugel-Kunstpreis [de] توسط نوه او، Gebhard Streicher، در سال 1979 تأسیس شد و هر سه سال یک بار توسط DGCK اعطا می شود.
مرگِ: فوگل در در سن 76 سالگي در مونیخ درگذشت.

منبع: ويكي پديا
برگردان و ويرايش متن: سروش بي دل

فوگل 1
اثري از گبهارد فوگل، نقاش آلماني

فرم درخواست مشاوره

error: Content is protected !!